Låång fredag

Hej nu är det långfredag. Igår flög alla häxor till blåkulla. Med sin svarta katt. Sen dansade dom kring älden hela natten. Här kommer en liten sång om det.


På skärtorsdag på skärtorsdag då ska jag flyga bort. Jag träffar mina vänner det finns många av min sort.

Till blåkulla till blåkulla jag flyger på min kvast. Till blåkulla till blåkull jag flyger utan rast.

Där bak på kvasten sätter jag min svarta katt, han holler sig med klorna fast ut i den mörka natt.

Till blåkulla till blåkkula jag flyger på min kvast, till balåkulla till blåkulla jag flyger utan rast.

Och när du sedan sover lugnt och skönt uti din säng då dansar jag kring elden vilt med häxors hemska gäng.

Till blåkulla till blåkulla jag flyger på min kvas,t till balåkulla till blåkkula jag flyger utan rast. Till båkulla till blåkulla jag dansar natten lång, till blåkulla till blåkulla nu slutar denna sång!




Kommentarer
Postat av: olivia

bra låt

2012-04-06 @ 10:21:08
Postat av: fia tengman

vilken trevlig påsklåt,man blir glad av den, fortsätt med din trevliga blogg.



fia

2012-04-06 @ 19:47:12
Postat av: natalie

Bra låt !!!!!

2012-04-07 @ 07:39:20
Postat av: jag som har diorbloggen

tack Natalie och fia tengman. ses i skolan på måndag Natalie <3

2012-04-10 @ 16:54:33
Postat av: bertbird

Vilken bra Häx/Påsk visa. Fin blogg och rolig att läsa.

2012-04-14 @ 22:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0